педагогика | методическое объединение | социальная педагогика
Приветствую Вас Гость | RSS

Педагогический Олимп

Интересно
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Афоризм дня

Статистика

Каталог українських сайтів


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2013 » Март » 16 » Академія сучасного уроку світової літератури. Вебінар
11:11
Академія сучасного уроку світової літератури. Вебінар
     14 березня поточного року відділ гуманітарної освіти разом із відділом дистанційної освіти провів вебінар «Відкрита академія сучасного уроку світової літератури: формування творчого читача з розвиненим критичним мисленням», учасниками якого стали 85 осіб. Це учителі російської мови і літератури, української мови і літератури, світової літератури з навчальних закладів Донецької області, керівники шкільних, районних(міських) методичних об’єднань учителів російської мови і літератури, української мови і літератури, світової літератури, методисти, які опікуються проблемами мовно-літературної освіти, учасники обласних шкіл-лабораторій «Урок у координатах сучасності»
      Модераторами вебінару виступили Андрієнко О.В., учитель російської мови і літератури, світової літератури, Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, керівник міського методичного об’єднання вчителів російської мови та літератури; Мельникова Л.В., завідувач відділу гуманітарної освіти Донецького облІППО, Сідєльник С.О. –завідувач відділу дистанційного навчання Донецького облІППО
    На вчителя літератури суспільством покладена важлива місія: сформувати особистість, яка здатна репрезентувати себе, адаптуватися до незвичних життєвих реалій, відстояти власну точку зору, бути активною,ініціативною, наполегливою в досягненні поставленої мети і водночас – співчутливою і милосердною. Цього можна досягти шляхом формування читацьких компетенцій учнів.
     Провідною тезою нової концепції літературної освіти є формування творчого читача з розвиненим критичним мисленням, який володіє технологіями повільного вдумливого читання та аналізу/інтерпретації художнього твору. Курс «Світова література» передбачає, що в школі, передусім, необхідно «вирощувати» читача. Такого читача, який матиме бажання й змогу опановувати твори, написані в різні історичні періоди, читача, який буде спроможний видобувати з прочитаного духовні цінності, що слугуватимуть за опору його особистісному розвитку, читача, який прагне черпати з книжок духовний досвід людства і який – за допомогою тих самих книжок – намагатиметься розкривати й збагачувати свій власний духовний потенціал.
    Постає питання, як зробити так, щоб шкільний аналіз твору став процесом зацікавленого вмотивованого пошуку? Як домогтися того,щоб читацькі вміння учнів стали засобом не лише успішного вивчення ними художнього твору, а й особистісного їхнього розвитку?
     Думка про те, що уроки літератури вирізняються з-поміж усіх інших навчальних предметів загальноосвітньої школи, не потребує доказів. Саме література виконує головну роль у формуванні світогляду, характеру й особистісних якостей, естетичних смаків учнів. На думку ряду науковців(Л.Мірошніченко, О.Ісаєвої, Ю.Султанова) та вчителів-практиків,особливо цінним є те, що на уроці світової літератури не просто відбувається знайомство з новим художнім твором, а здійснюється поліфонічне спілкування: письменник – учитель – учень. Важливим завданням словесника залишається формування в кожній непересічній особистості школяра кваліфікованого читача.
    Під час вебінару було висвітлено наступні питання: якого читача можна вважати кваліфікованим, які технології вирішують питання продуктивного формування кваліфікованого читача, яким має сучасний аналіз/інтерпретація художнього твору тощо.
   Ось деякі міркування: «Кваліфікований читач», з точки зору сучасних дослідників, - це читач, який здатний до повноцінного сприйняття літературних творів у контексті духовної культури людства і підготовлений до самостійного спілкування з мистецтвом слова (О.Г. Кутузов, О.С. Романічева, О. К. Кисельов та ін); володіє естетичним смаком, тобто здатний витягувати естетичний зміст з художнього тексту, відчувати катарсис при зустрічі із справжнім мистецтвом і відторгати твори художньо недосконалі (Н.Л. Лейдерман);
     володіє типом правильної читацької діяльності, тобто з усвідомленим умінням, яке стає звичним, думати над книгою - до читання, в процесі читання і після того, коли книга прочитана, - звертаючись за допомогою до самої книги, щоб домогтися повноцінного прочитання (М.М.Світловська).
     Андрієнко О.В. навела приклади деяких прийомів роботи зі словом та приклади аналізу поетичного тексту на уроках світової літератури, при цьому мотивуючи учасників до продуктивного діалогу.
    Учасники активно обговорювали вислів «кваліфікований/творчий читач», брали участь у практикумі, виконуючи роль учнів-творчих читачів, слухали вірші, заповнювали таблицю, інтерпретували та створювали художні образи, підтверджуючи тези про те, що «Бути талановитим читачем – це значить чути і розуміти автора, міркувати». Словесники надали пропозиції щодо удосконалення моделі проведення вебінару,аналізу саме прозового твору на наступному занятті, інтеграції змістової лінії он-лайн-практикуме (українська-російська-світова література) тощо.
 
Мельникова Л.В.,
завідувач ВГО Донецького облІППО
 
     Матеріал взято з сайту ДІППО.
Просмотров: 331 | Добавил: elena | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Календарь
«  Март 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Опрос
Считаете ли Вы, что русский язык должен быть обязательным предметом для изучения в Украине?
Всего ответов: 393

Copyright MyCorp © 2016
Создать бесплатный сайт с uCoz