педагогика | методическое объединение | социальная педагогика
Приветствую Вас Гость | RSS

Педагогический Олимп

Интересно
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Афоризм дня

Статистика

Каталог українських сайтів


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2010 » Декабрь » 25 » ПІДСУМКИ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ-2010» У НОМІНАЦІЇ «СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА». МІСЬКИЙ ЕТАП
14:48
ПІДСУМКИ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ-2010» У НОМІНАЦІЇ «СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА». МІСЬКИЙ ЕТАП
                                                   Завершився міський етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2010» в номінації «Світова література». В його очному турі взяли участь двоє педагогів, Касумова Олена Вікторівна, учитель вищої категорії Костянтинівської ЗОШ №4 та Аксьонова Ірина Анатоліївна, учитель вищої категорії Костянтинівського ліцею. Позаду випробування, хвилювання. Настав час підводити підсумки, але спершу хочеться декілька слів сказати про перебіг змагання. Перш за все слід відмітити, що конкурс цього року відзначився дуже високим рівнем підготовки претендентів, розмаїттям творчих знахідок і оригінальних педагогічних методів та прийомів.

      Відкриті уроки, співбесіда, презентація досвіду, самоаналіз уроку засвідчили, що вчителі активно залучають до своїх уроків інтерактивні методи навчання, використовують комп'ютерні технології та дидактичний матеріал на електронних носіях; уміло вмотивують навчальну діяльність, зокрема самостійну та самоосвітню; роблять активні спроби щодо розвитку життєвих компетентностей та предметних компетенцій учнів, активізації їхньої мисленнєвої та творчої діяльності, діалогізації процесу навчання; пропонують школярам завдання, що реалізують змістові лінії Державного стандарту. Педагоги проводять роботу з мовою оригіналу у культурологічному контексті, застосовують асоціативний експеримент.

     Після заочного знайомства з матеріалами, наданими на конкурс, стало зрозуміло, що педагоги працюють над важливими, актуальними проблемами літературної освіти, зокрема у викладанні світової літератури. Так, Аксьонова І.А. велику увагу приділяє формуванню полікультурної компетентності через вивчення етнокультурного аспекту. О.В.Касумова вважає, що основою сучасної школи є нова людина, новий учень, який прагне до саморозвитку та самовдосконалення, уміє самостійно здобувати інформацію, розширюючи свій світогляд, тому вчитель звертає увагу на самореалізацію, самоактуалізацію кожного учня через організацію самоосвітньої діяльності.

     Гарні враження залишилися у членів журі від співбесіди з конкурсантами. Ми мали можливість познайомитися з кожним особисто, а не тільки через надані матеріали, зокрема опис власного педагогічного досвіду з розв'язанням проблеми, над якою працює вчитель. «Живе» спілкування розкрило високу підготовку учасників, обізнаність із широким спектром проблем сучасної освітньої парадигми, особливостей навчально-виховного процесу, технологій освіти, провідної ідеї досвіду тощо. З перших хвилин стало зрозуміло: кожен з учасників – яскрава особистість, справді гарний, творчий учитель. Найбільш яскраво фахові якості конкурсантів розкрилися під час відкритих уроків.                         

       Аксьонова Ірина Анатоліївна з перших хвилин уроку за темою «Із китайської лірики. Лі Бо. «Входжу в річку…». Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій» занурила восьмикласників у дивовижний світ Китаю, надавши їм можливість послухати чарівні звуки національної музики, створивши певний колорит сходу. Цікавою знахідкою уроку була мотивація: до учнів з екрану звернувся ректор Краматорського економіко-гуманітарного інституту Лі Цзегао, у своєму слові він наголосив, що також виховувся на ліриці Лі Бо. Школярі протягом уроку вчилися розуміти своєрідність китайської поезії, сприймати її через асоціативне споглядання, спробували передати свої почуття та розуміння віршу різними видами мистецтва: через музику, аплікацію, поетичне слово та ілюстрацію за допомогою фарб. На згадку про урок Ірина Анатоліївна подарувала кожному учню лілію – символ Китаю, виготовлену за допомогою давнього мистецтва створення фігурок з паперу, оригамі, яке також своїм корінням сягає в давній Китай.

       Олена Вікторівна Касумова на уроці за темою «О.Блок «Незнайома». Образ Незнайомої як втілення Вічної Жіночності, його протиставлення світу ницої прози життя» включила одинадцятикласників в активний діалог. Учитель, використавши власне дослідження, звернула увагу учнів, що назва другої збірки віршів «Ненавмисна радість» співпадає з назвою відомої православної ікони. Роз’яснення учителя щодо історії ікони допомогло учням глибоко осмислити провідні ідеї творчості О.Блока та дати відповіді на проблемні запитання «Чому саме так О.Блок назвав свою збірку? І Як поет відреагував на звинувачення своїх колег у відході від засад символізму?». Під час уроку учні продемонстрували результати власної самоосвітньої діяльності, а саме вони мали порівняти репродукції ілюстрацій І.Глазунова до вірша «Незнайома», дослідити особливості композиції вірша.  

       Можна впевнено сказати, що всі уроки відповідали вимогам, які ставляться саме до конкурсного уроку. Тому членам журі нелегко було визначати переможців кожного туру. Переконана, що обидві вони заслуговують високої оцінки.

       Ось так, завдання за завданням, у напруженому й захоплюючому поєдинку й відбулося плідне і щире педагогічне спілкування, метою якого було представити нелегкі, сповнені тривог і розчарувань, любові і радості вчительські кроки, що ведуть на високий «педагогічний Олімп».

       Але за підрахунками все ж таки визначився переможець. Ним стала учитель світової літератури Костянтинівської ЗОШ №4, Касумова О.В. Вона заслуговує того, щоб сказати про неї кілька слів окремо. Олена Вікторівна щедро ділиться власними науковими здобутками з учнями, яких не лише навчає, а й у яких вчиться сама, з колегами у школі, місті, області. Вона – член міської творчої групи. Розроблена нею система різнорівневих індивідуальних, групових та інших завдань (в рамках роботи обласної творчої групи) була використана під час підготовки електронного підручника з світової літератури для 8 класу (2007-2008 н.р.). Окремі авторські прийоми були використані під час підготовки матеріалів до обласного семінару « Формування і розвиток системи компетенцій через створення портфоліо учня» ( 2008-2009 н.р.).

        Міський етап конкурсу «Учитель року-2010» у минулому. Естафету приймає його новий етап – обласний, тож бажаємо успіху Олені Вікторівні Касумовій, переможниці міського етапу, у цьому творчому змаганні, але вже у Донецьку.

Олена Андрієнко,

член журі, керівник міського методичного об'єднання

 учителів російської мови та літератури

До фотоальбому
Просмотров: 414 | Добавил: elena | Рейтинг: 0.0/0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Календарь
«  Декабрь 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Опрос
Считаете ли Вы, что русский язык должен быть обязательным предметом для изучения в Украине?
Всего ответов: 393

Copyright MyCorp © 2016
Создать бесплатный сайт с uCoz